søndag den 13. maj 2012

”3 watt plantelys”


Ny test af 3 watt plantelys pærer       Ud gået



Jeg tror dette er løsningen på skyggedannelse, da de fordeler lyset stort set ens.
Jeg forventer at de kan bruges til blomster, haveplanter og cannabis/skunk.
Pærerne er 3 watt derer 3 LED: 1 rød 640nm, 1rød 660nm og 1 royal blå 450nm


Pæren spreder 45 grader.
Udseendet af pæren er således:

Til blomster m.m. skal man regne med at bruge 4-8 stk. pr. m2. Jeg ville selv bruge 8 stk. og anbefaler derfor dette.
Jeg har hørt at til cannabis og skunk planter skal der bruges  5-6 stk. pr. plante.


En god regel at efterfølge er; at man skal gøre alt for at planterne ikke blive skæve og strækker sig.
Såfremt det skulle ske er det fordi man ikke har anvendt nok lys til dem. Det skulle de 3 watt gerne ændre på. Og samtidig er jeg overbevist om at det er strømbesparende.

Jeg vil prøve med ørkenroser og så kaldt  Adenium obesum da jeg har disse frø.
 hawaiiblomst plumeria dem har jeg ikke som frø, men som planter. De er imellem 10 og 20 cm.
Der er ingen risiko for at det kan gå i stykker lige som en lampe.
Jeg lade jer følge med. Så kan i se hvordan det går. Og i er meget velkomne til at give mig gode råd.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar