søndag den 13. maj 2012

Anbefaling.


Anbefaling.

Jeg anbefaler at man dyrker i et skab eller et lille rum.





Det er betydeligt nemmere at man kan styre temperaturen og luftfugtigheden, luftfugtigheden holder jeg øje med min temperatur/fugtighedsmåler ved planter fra vor breddegrad bør ligge på 50-60% mens tropiske planter bør ligge noget højere. Ved tropiske planter skal man dyrke i et lukket rum eller det bedste sted: nemlig et akvarium,


Da luftfugtigheder hurtigt kommer over 80% og vi mennesker har det bedst ved ca 50% oven i det kan man risikere og få svamp i huset. Husk at man ikke kan bruge almindelige vækstlamper til det, da luft fugtigheden er så høj bør man anvende IP68 skinner Jeg har ikke nogen endnu jo men så er det rød for sig og blå for sig. Jeg vander i en alubakke Det gør jeg af to grunde: Jeg foretrækker den nemmeste måde og jeg gider ikke vande hver plante for sig, hvilket er lige så vigtigt som plantelyset. Jeg bruger selv et skab som jeg har delt i 3 rum.
Jeg bruger 7W varmemåtter  Jeg har den også i 14 watt således at jorden er i en god temperatur hvilket øger rodsætning.


Gå til billigGro

Hos BilligGro
Finder du.


Plantelys / vækstlys


Chilifrø


Tomatfrø


Peberfrugt frø


Agurkefrø


Frø til blomster / træer / buske


Og meget mere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar